خودرو

حذف قرعه کشی خودرو!

قرعه کشی خودرو

وزیر صمت گفت: برنامه افزایش تولید خودروسازان و آغاز واردات در کنار هم، می‌تواند عرضه و تقاضا را متعادل کند؛ بنابراین تا پایان سال قرعه‌کشی‌ها برای خودرو حذف خواهد شد.

کل محصولات سایپا و خودرو هایما از ایران خودرو از فرآیند قرعه کشی خارج شده اند و خودرو تارا نیز به زودی از قرعه کشی خارج می شود.

به دلیل برنامه افزایش تولید خودرو و آغاز واردات، عرضه و تقاضا تا حدی به تعادل رسیده اند.

تا پایان سال برنامه قرعه کشی ها به کل حذف خواهد شد.

خطیبی، مدیر عامل “ایران خودرو” برنامه تولید خودرو هارو مهم ترین عامل تعیین برنامه فروش دانست و گفت: طبق سیاست گذاری ها 50 درصد برنامه فروش به طرح خانواده و جوانی جمعیت، 10 درصد طرح نو سازی و 40 درصد متقاضیان عادی اختصاص می یابد.

وی همچنین افزود که مبلغی در حدود یک و نیم درصد حاصل از فروش برای صندوق محیط زیست برای برنامه اسقاط فرسوده ها در نظر گرفته شده است.

خطیبی درباره عمل به فرامین 8 گانه رییس جمهور گفت: از دستورات ایشان افزایش 50 درصدی تولید خودرو بد که ما در حال حاضر موفق به تولید 51 درصدی خودرو شده ایم که از دستور رییس جمهور هم فراتر است.

وی همچنین از عرضه خودرو  تارا و 207 در بورس کالا در آینده ای نزدیک خبر داد و گفت: عرضه در بورس هم به نفع تولیدکننده، هم مصرف کننده و هم سایر ذی نفعان خواهد بود.

وی محصولات ایران خودرو را قادر به رقابت با خودروهای وارداتی دانست و گفت: در سال های اخیر ایران خودرو به جایگاهی در تولید رسیده که با عمق ساخت داخل بالا، توان رقابت را داشته و حرف های زیادی دارد.

خطیبی با اشاره به استقبال بالای بازارهای صادراتی ایران خودرو از محصول تارا و دنا گفت: مردم ونزوئلا و روسیه استقبال بالایی از این خودروها داشته اند، قیمت آن ها رقابتی بوده و استاندارد و کیفیت به روز دارند. کشنده آتامان و آترین پلاس نیز به زودی به بازار روسیه صادر خواهد شد.

وی با اشاره به برنامه های بهبود کیفیت محصولات ایران خودرو گفت: کیفیت راه بی پایانی است، هزینه بر و زمان بر است و این برنامه ها نیز در گذر زمان برای مشتریان عینیت خواهد یافت.

و در اخر وی از آمادگی برای تولید انبوه تارا برقی خبر داد و گفت: 25 دستگاه از این محصول را نیز برای انجام مراحل تست و آزمون های مختلف تولید خواهیم کرد، اما تولید انبوه آن در گروه ایجاد زیرساخت هایی مانند ایستگاه شارژر توسط نهادهای مرتبط از جمله شهرداری و وزارت نیرو است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *