واردات خودرو

اولین محموله خودروهای وارداتی 1401

واردات خودروهای خارجی

طبق گفته وزیر صنعت معدن و تجارت ثبت سفارش خودروهای وارداتی انجام شده است و تا هفته آینده نخستین محموله از واردات خودرو وارد کشور می‌شود. سید رضا فاطمی امین اظهار کرد: تمام هماهنگی‌های لازم برای واردات خودرو انجام شده است. وی گفت: به طور کلی ممنوعیت واردات خودرو که در دولت یازدهم ایجاد شد، برچیده شده است. همچنین گفته شد اولویت در واردات خودرو، خودروهای اقتصادی هستند، اما در مرحله نخست واردات هرچه سریعتر خودرو‌ها حائز اهمیت می‌باشد تا فضای روانی جامعه در خصوص اینکه واردات خودرو انجام نمی‌شود را از بین ببریم.

با‌توجه به شروع شدن تبلیغات محیطی شرکت‌های واردکننده پس از حدود چهار سال، سخنگوی وزارت صمت هفته گذشته از رسیدن اولین محموله خودروهای خارجی به پشت مرزهای ایران خبر داده بود. پیش‌بینی می‌شود از ابتدای زمستان محموله خودروهای جدید وارد کشور شده و بر این اساس، ممکن است خودروهای وارداتی در بورس کالا عرضه شوند. همچنین احتمال برداشته شدن تعرفه شناور نیز هست؛ به نحوی که ممکن است طبق روال قبل از ممنوعیت واردات، تعرفه‌ای قطعی برای گروه‌های مختلف خودرویی لحاظ شود. همچنین با تایید برخی واردکنندگان، محصولات کره‌ای در صف اول ورود خودروهای خارجی به کشور قرار دارند. در این مورد، مدیرکل دفتر صنایع خودرویی وزارت صمت نیز گفته با توجه به در نظر گرفتن سقف یک‌میلیارد یورویی ارز برای واردات خودرو، می‌توان ۷۰ تا ۱۰۰هزار دستگاه خودرو وارد کشور کرد. به گفته عبدالله توکلی لاهیجانی، میزان خودرو‌های وارداتی به توان مالی شرکت‌های واردکننده بستگی دارد، اما پیش‌بینی وزارت صمت، ورود ۱۰۰هزار دستگاه خودرو به کشور است.

نحوه ثبت نام در بورس کالا برای خرید خودرو

اولین محموله خودروهای وارداتی

 

واردات خودرو در خرداد ۹۷ و با مصوبه شورای هماهنگی اقتصادی سران سه قوه به مدت چهار سال ممنوع شد و هدف از آن، مدیریت منابع ارزی در دوران تحریم بود. پس از ممنوع شدن واردات، علاوه بر تعطیلی بسیاری از کسب‌‌و‌کارهای مرتبط، انفجار قیمتی در بازار خودروهای خارجی در داخل کشور رخ داد و ارتعاش آن بازار خودروهای داخلی‌ها را هم لرزاند.    

امید قالیباف سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت اظهار کرد: جزئیات آئین‌نامه اجرایی واردات خودرو به‌زودی یعنی ظرف یک هفته آینده رسانه‌ای می‌شود. وی گفت: هدف‌گذاری واردات خودرو برای دهک‌های پایین است و تا ۲۰هزار دلار برنامه‌ریزی شده است. به‌ گفته قالیباف، برای واردات با خودروساز‌هایی همچون تویوتای ژاپن و همچنین شرکت‌های خودروساز آلمانی، چینی و هندی مذاکراتی شده است.

با قطعی شدن سقف ۲۰هزار دلار برای خودروهای وارداتی هم اینک می‌توان دامنه جست‌وجو برای این خودروها را بازتر کرد. البته باید توجه داشت که قیمت خودروها در بازارهای مختلف دنیا بر حسب شرایطی نظیر برخی تعرفه‌ها، ذائقه مشتریان و به خصوص کم و زیاد شدن آپشن‌ها می‌تواند متغیر باشد.از سوی دیگر واردات خودرو به کشور ما تابع هزینه‌هایی از قبیل تعرفه واردات یا مالیات بر ارزش افزوده است که برای اطلاع از جزئیات آن باید منتظر آئین‌نامه اجرایی واردات خودرو باشیم. به عنوان مثال، معاون وزیر صمت ۲۳ مرداد گفته بود که تعرفه واردات خودروهای اقتصادی تا ۲۰درصد کاهش می‌یابد. این موارد نیز به قیمت خودروها نسبت به قیمت‌های جهانی خواهد افزود.

برای دیدن مدل و قیمت خودروهای وارداتی جدید کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *