خودرو

قیمت نجومی 2.5 میلیاردی دیگنیتی پرستیژ

دیگنیتی پرستیژ

رویداد مرحله جدید عرضه دو خودروی فیدلیتی و دیگنیتی در بورس کالا در آخر آذر 1401 با استقبال کم‌نظیر متقاضیان به پایان رسید. مشاهدات در این دوره از فروش بورس کالا حاکی از افزایش شناخت مشتریان و سرمایه‌گذاران حوزه خودرو از این شیوه عرضه دارد و در مراحل جدید، کدهای معاملاتی بیشتری در حراج خودروها شرکت می‌کنند. فروش دیگنیتی پرستیژ در بورس کالا با قیمت ۲.۵ میلیارد تومانی باعث انتقاد زیادی شد. به نظر شما آیا بهمن موتور پشت این قیمت‌گذاری عجیب بوده است؟

در این مرحله، فیدلیتی پرایم جدید در تیپ ۷ نفره روز دوشنبه مورخ ۲۱ آذرماه ۱۴۰۱، دیگنیتی پرایم  روز سه‌شنبه ۲۲ آذر ۱۴۰۱ و محصول جدید گروه بهمن دیگنیتی پرستیژ در تاریخ ۲۳ آذرماه بر روی تابلوی معاملات عرضه شدند. نتایج حاصل از فروش این سه خودرو در بورس کالا نشان می دهد فیدلیتی و خانواده دیگنیتی با حدود ۷۰ درصد رقابت و اختلاف قیمت قابل توجه نسبت به رقم پایه اعلامی مورد معامله قرار گرفتند.

اتفاق عجیبی که برای اولین بار از زمان عرضه خودرو در بورس کالا رخ داد، ابطال معاملات دیگنیتی پرستیژ بود! کمیته معاملات بورس این قیمت را تایید نکرد و به همین دلیل فروش دیگنیتی پرستیژ در این مرحله لغو شد. ناظر معاملات به دلیل ظن دستکاری و کشف قیمت‌ غیرواقعی، معاملات دیروز این خودرو را ابطال و فروش مجدد آن به زمان دیگری موکول شد! شرکت خودروسازی بهمن موتور عرضه محصول دیگنیتی پرستیژ را پس از ابطال معاملات مرحله قبل، در بورس کالا آغاز می‌کند. در این مرحله، ۵۰۶ دستگاه دیگنیتی پرستیژ با دو رنگ سفید و مشکی در بورس کالا عرضه خواهد شد. تاریخ عرضه این خودرو روز دوشنبه ۵ام دی‌ماه ۱۴۰۱ می‌باشد.

محصولات گروه بهمن

  • لازم به ذکر است مقدار پیش پرداخت بابت خرید این محصول، ۵۰ درصد مبلغ کل سفارش می‌باشد.
  • سایر هزینه ها شامل بیمه، شماره گذاری و هزینه ثابت به علاوه ۱۳ درصد مالیات و عوارض قانونی بر اساس مبلغ معامله محاسبه و توسط خریدار به صورت مجزا پرداخت می‌شود.
  • در این طرح فروش هر کد ملی میتواند تنها برای یک دستگاه خودرو ثبت سفارش انجام دهد و سند خودرو صرفا بنام کد ملی ثبت شده در سامانه بورس کالا صادر خواهد شد.
  • اشخاصی که در عرضه های قبلی موفق به خرید خودرو شده‌اند، امکان ثبت سفارش ندارند.

 

جزئیات فروش دیگنیتی پرستیژ در بورس

خودرو دیگنیتی پرستیژ در اصل محصولی از شرکت چینی دانگ فنگ است و با توجه به قیمت آن در بازار چین، حدود ۵۰۰ میلیون تومان می‌ارزد؛ اما بهمن موتور این خودرو را با قیمت ۱ میلیارد و ۱۲۰ میلیون تومان در کارخانه به مشتریان عرضه می‌کند. این خودرو چینی مونتاژی در بازار آزاد حدود ۱.۶ میلیارد تومان قیمت‌گذاری شده است و حالا قیمت جدیدی را در بورس کالا برای آن مشاهده می‌کنیم. 

در عرضه روز چهارشنبه، دیگنیتی پرستیژ با قیمت پایه ۹۹۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان روی تابلوی بورس رفت. ۷۱۹ دستگاه تقاضا برای این محصول تشکیل شد و در نهایت با درصد رقابت ۱۱۵.۸۲ و میانگین قیمت ۲ میلیارد و ۱۵۰ میلیون تومان به فروش رسید. این قیمت با احتساب مالیات بر ارزش افزوده و هزینه‌های جانبی به حدود ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان می‌رسد. حالا سوال اینجاست که وقتی دیگنیتی پرستیژ با قیمت ۱.۶ میلیارد تومان در بازار آزاد به فروش می‌رسد، چه دلیلی دارد که مشتریان حدود ۱ میلیارد تومان بیشتر هزینه کنند و این خودرو را از بورس کالا بخرند؟

فروش دیگنیتی پرستیژ در بورس

قیمت تمام شده محصولات گروه بهمن با احتساب هزینه مالیات، هزینه کارگزاری، هزینه های جانبی و خواب دوماهه پول مشتری به شرح ذیل است:

قیمت تمام شده محصولات گروه بهمن

 

برای دیدن اخبار روز خودرو کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *