خودرو

تأثیر افزایش قیمت دلار بر بازار خودرو !

دلار و خودرو

از سال گذشته تا به الان شاهد نوسانات قیمت خودرو بوده ایم. این درحالی است که بازار مدت هاست در وضعیت رکود قرار دارد.

دلیل این امر کمبود عرضه خودرو است که تأمین آن به عهده ایران خودرو و سایپا است که بازار خودرو را در انحصار خود قرار داده اند.

متأسفانه این شرکت ها به مشکل خوردند و نتوانستند نیاز های بازار را تأمین کنند. در نتیجه، خودروهای داخلی با افزایش قیمت در سال گذشته همراه شد.

البته با توجه به افزایش قیمت دلار در چند روز اخیر و وارد شدن آن به دلار 33 هزار تومانی و اینکه بازار خودروی کشور، یک بازار دلار است پیش‌بینی می‌شود که با ادامه روند افزایش نرخ دلار، قیمت خودرو هم افزایشی شود.

اما طبق گفته ی “عماد جعفری”، کارشناس صنعت خودرو در گفتگو با تجارت نیوز گفته است که افزایش قیمت دلار در طی چند روز نمی‌تواند تاثیری در قیمت خودرو داشته باشد. با توجه به شرایط اجتماعی_سیاسی فعلی، ذهن مردم درگیر افزایش نرخ دلار نیست. در نتیجه تاثیرپذیری قیمت خودرو از دلار کم شده است. او افزود: البته در هفته‌های گذشته هم دلار افزایش داشت. اما بازار خودروی کشور تاثیری از این افزایش نپذیرفت و از وضعیت رکودی خود خارج نشد. این رکود نشات‌گرفته از چشم‌انتظاری بازار به مذاکرات برجام است. خریداران و فروشندگان با رصد اخبار پیش‌بینی می‌کنند که احتمال شکل‌گیری توافق بیشتر از عدم توافق است. پس در خرید و فروش خودروها صبر می‌کنند.

این کارشناس صنعت خودرو ادامه داد: به نظر نمی‌رسد قیمت خودرو در روزهای آینده با افزایش همراه شود. چون مشخص نیست که این افزایش نرخ دلار موقت است و دوباره کاهشی می‌شود یا ادامه دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *