واردات خودرو

اطلاعیه «مناطق آزاد» درباره واردات خودرو

واردات خودرو

به گزارش قطعات خودرو به نقل از دنیای اقتصاد، دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: خواهان واردات خودرو صرف خودرو به مناطق آزاد نیستیم؛ بلکه دنبال سرمایه‌گذاری خارجی در این مناطقیم. در این اطلاعیه آمده است:

۱- درخواست ارسالی به وزارت صنعت، معدن و تجارت بابت سرمایه‌گذاری خارجی در بخش حمل‌و‌نقل عمومی و سازمانی در مناطق آزاد کیش و قشم بوده و به‌هیچ‌وجه بحث واردات صرف خودرو مطرح نیست؛ در روش سرمایه‌گذاری خارجی به‌هیچ‌وجه مالکیت خودرو به اشخاص منتقل نشده و صرفا توسط شرکت سرمایه‌گذار و با مالکیت آن شرکت مدیریت می‌شود.

 

۲- بر اساس مصوبه هیات محترم وزیران، سرمایه‌گذاران خارجی در حوزه حمل‌ونقل عمومی مجاز شمرده شده و این دبیرخانه در راستای نوسازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی مناطق آزاد در آستانه برگزاری جام جهانی ۲۰۲۲ قطر از تمامی پیشنهادهای سرمایه‌گذاران خارجی در چهارچوب قوانین و مقررات استقبال می‌کند.

 

در بند چهارم مصوبه هیات وزیران مورخ ۲۶/ ۰۵/ ۱۴۰۱ در خصوص آیین‌نامه اجرایی واردات خودرو آورده شده است: واردات خودروهای سواری به صورت سرمایه‌گذاری خارجی با تایید سازمان سرمایه‌گذاری خارجی برای استفاده در شبکه حمل‌و‌نقل عمومی مجاز است. دستورالعمل این بند توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت با همکاری وزارت کشور تدوین و ابلاغ می‌شود.

 

۳- طبق مصوبه مذکور، مسوول تهیه دستورالعمل مربوطه وزارتخانه‌های صمت و کشور هستند که پس از معرفی سرمایه‌گذاران خارجی توسط دبیرخانه شورایعالی، طبق دستورالعمل فوق‌الذکر تصمیم قطعی اتخاذ خواهد شد.

 

۴- بدیهی است واردات خودرو صرفا براساس سامانه موجود در وزارت صمت و با تشخیص و اهلیت‌سنجی توسط این وزارتخانه به صورت عادلانه در مورد همه متقاضیان برقرار خواهد بود که البته متفاوت از بحث سرمایه‌گذاری خارجی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *